Cu un portofoliu de produse foarte diversificat şi având spre comercializare toate utilajele de care orice fermier are nevoie pentru a lucra terenul, NHR Agropartners are certitudinea că agricultorii români vor creşte randamentul recoltelor din România.
În acest sens, în cadrul târgului Indagra 2019, am discutat cu Anamaria Damian, directorul general al companiei, despre tendințele pe care le-a observat anul acesta în agricultură.
“Anul 2019 nu a fost un an uşor pentru NHR Agropartners, ci plin de provocări, de altfel, în linie cu situaţia din piaţă, însă ne bucurăm că acum, pe final, apetitul pentru investiţii al fermierilor cunoaşte momente de revigorare.
Anul acesta a fost dificil să identificăm o ofertă comună care să se plieze pe nevoile tuturor, de aceea am preferat să fim prezenţi la Indagra în număr cât mai mare, pentru a putea oferi fermierilor oferte personalizate nevoilor lor, considerând că o discuţie amănunţită stă la baza unei soluţii complete, eficiente şi adaptate.
Avem foarte mulți fermieri care vin şi ne vizitează destul de des, motiv pentru care consider că atuul nostru este constituit de faptul că suntem o companie unită, avem o echipă frumoasă, stabilă, cei mai mulți dintre noi ne cunoaștem de mai bine de 15-20 de ani, dar și flexibilitatea noastră joacă un rol foarte important în atragerea fermierilor, pentru că întotdeauna încercăm să găsim soluții care să aducă un câștig atât nouă cât și clienților noștri. Cel mai frumos moment este când la târguri, după ce termină turul standurilor, fermierii se întorc la noi și stăm de vorbă, chiar și după ce programul se încheie. Asta înseamnă că între noi se creează cu adevărat o legătură.
Am fost mereu concentraţi pe dezvoltarea profesională a echipei şi continuăm acest trend, fiindcă doar o echipă cu adevărat pregătită profesional poate să aducă servicii de calitate clienţilor. Un alt punct în care ne concentrăm eforturile şi atenţia este verificarea fluxului de lucru, astfel încât să oferim soluții rapide clienților, când aceştia au nevoie de noi.
Referitor la tendinţele de pe piaţă, în ultimul timp am identificat, prin discuţiile avute cu fermierii ce ne sunt clienţi, o schimbare de abordare în ceea ce priveşte dimensiunea ideală pentru o fermă cu adevărat productivă. Se pare că fermierii au realizat că o dimeniune mai redusă a exploataţiei, în jur de 500-600 de hectare, poate aduce profituri mai mari şi poate fi mai uşor de controlat şi administrat. Aparent, se renunţă tot mai mult la ideea de a lucra terenuri pe suprafeţe cât mai mari, preferându-se exploataţii mai mici, dar cu terenuri cât mai comasate.
În ceea ce privește agricultura, lucrurile se schimbă continuu, vin învestitori străini, generațiile se schimbă, tot mai mulți fermieri au trecut pe partea de online, se documentează, conspectează, cercetează piața și fac achiziții. E o tendință în fața căreia nu ne putem opune, trebuie însă să fim extrem de atenţi pentru a evita să cădem în capcana superficialităţii, deoarece nu este suficient să faci cercetarea doar pe online și apoi să faci achiziții. Discuţia faţă în faţă cu un adevărat consultant de vânzări poate aduce beneficii foarte mari când decizia de achiziţie se face în urma unei analize amănunţite a nevoilor clientului, a stării şi caracteristicilor terenului lucrat, condiţiilor climatice, dar şi economice.
Le doresc producătorilor să aibă parte de condiții meteo favorabile și să ajungă la nivelul în care să poată să își programeze achizițiile în timp, astfel încât să le fie mai ușor anul următor să obțină producții cât mai bune și să lucreze eficient”, a spus Anamaria Damian.