“Industria se îmbogățește prin includerea doamnelor în poziții de leadership!”

Andreea Caimac, Manager marketing protecția plantelor culturi horticole, Europa de Sud-Est, Syngenta

Lucrez în agribusiness de aproape 15 ani, timp în care am fost martori cu toții la multe schimbări în această piață extrem de dinamică: fie că vorbim de nevoile fermierilor, de amploarea fenomenului digital, schimbarea preferințelor de cultură, fie chiar și modificările ce au avut loc în structura jucătorilor din această industrie. Toate aceste elemente determină un mediu de activitate extrem de provocator pentru orice profesionist. În sfera de marketing, resimțim foarte mult, poate cel mai mult, pulsul pieței, și în acest domeniu suntem nevoiți să inovăm mereu în legătură cu modul în care comunicăm cu clienții noștri.

Personal, activând în ultimii ani în marketingul dedicat culturilor horticole, vă pot împărtăși că am avut întotdeauna de învățat de la clienți, de la colegi, de la parteneri și de la jucătorii din industrie. Astfel, mereu am încercat să adaptăm campaniile de marketing realității din piață. Nu demult, majoritatea interacțiunilor noastre cu clienții viticultori, pomicultori, legumicultori erau evenimente față în față. Loturile demonstrative care prezintă tehnologia Syngenta dedicată diferitelor culturi erau explicate și prezentate, de asemenea, în cadrul evenimentelor cu clienții. Toate aceste tipuri de evenimente au fost redirecționate pe parcursul pandemiei către întâlniri digitale, către crearea de conținut de marketing digital, care deși nu este echivalentul întâlnirilor față în față, a trebuit să acționeze ca un substitut în timpul perioadei de pandemie. Acest lucru a fost o mare provocare și cu siguranță a adus multe lecții pentru noi toți, cei implicați în industrie.

În mod deosebit este motivațional acest mediu dinamic din agribusiness. În campaniile pe care le definim, stau în spate mulți colegi pasionați de culturi horticole, colegi care sunt parte din echipa Syngenta din țară, dar și colegi din cadrul regiunii, cu toții stau în spatele mesajelor noastre, și le mulțumesc pentru pasiunea lor. Mai presus de aceste elemente din exterior, cred că elementul cheie este motivația interioară pe care o avem fiecare dintre noi, de a acționa că profesioniști în piață.

Vedem în ultimii ani tot mai multe doamne și domnișoare care activează în această industrie. Este o tendință evidentă dacă este să comparăm numărul femeilor din industrie de astăzi versus acum 10 ani. Femeile au o voce aparte, o opinie și sunt comunicatori de excepție. De aceea, industria se îmbogățește prin includerea doamnelor și domnișoarelor tot mai des în poziții de leadership. Vreau să văd că această tendință va continua și în viitor și putem deveni un exemplu de includere a femeilor tot mai mult în business.

Le urez tuturor doamnelor și domnișoarelor o primăvară minunată, împliniri nenumărate, iar domnilor să sărbătorească și să șuștină în continuare energia și talentul femeilor care îi înconjoară!