Brand-ul românesc bazat pe tradiție care a reușit să creeze, la rândul lui, tradiție
Mânie, 24 februarie 2021, Sonimpex Topoloveni împlinește 28 de ani de la înființarea companiei, în 1993. Numită inițial Sonimpex Serv Com și, din 2012, Sonimpex Topoloveni, compania este una dintre cele mai longevive din România postrevoluționară. Brand-ul Topoloveni a fost construit în jurul tradiției culinare românești și, la rândul său, a reușit să creeze tradiție.
Cu prima Indicație Geografică Protejată din România pentru un produs agroalimentar, cu dulcețurile fără adaos de zahăr și cu o gamă de produse fabricate integral fără E-uri, fără conservanți și fără aditivi, Topoloveni a creat și a consolidat în România de după 1989 o tradiție a produselor alimentare funcționale, care să protejeze sănătatea consumatorilor. De asemenea, compania a venit pe piața românească și cu standarde de calitate foarte ridicate, contribuind la conturarea unei culturi sau a unei tradiții a calității alimentelor.
Doar în ultimul an compania și-a îmbogățit portofoliul cu două importante recunoașteri ale calității produselor și notorietății brand-ului. După 28 de ani de activitate a Sonimpex Topoloveni, compania a obținut în 2020 o înregistrare OSIM pentru toponimul „Topoloveni“, datorată notorietății aduse în timp brand-ului. Longevitatea companiei, tradiția calității și a punerii pe piață de produse sănătoase au făcut ca românii să asocieze în primul rând acest toponim cu produsele Sonimpex Topoloveni. Tradiția producerii de alimente funcționale a fost și ea răsplătită în 2020 prin includerea magiunului de prune în Registrul Național al Mențiunilor Nutriționale și de Sănătate.
„De 28 de ani, de la înființare, cele mai importante lucruri pentru noi sunt și au rămas tradiția culinară românească și calitatea produselor alimentare. Din păcate, există pe piață multe produse de calitate îndoielnică, pentru unele dintre ele fiind folosit în mod ilegal toponimul „Topoloveni“ în nume. Asta ne determină să fim și mai hotărâți în a face ceea ce știm cel mai bine: să cultivăm tradiții și să construim altele noi“ – a declarat Bibiana Stanciulov, Director General Sonimpex Topoloveni.
Decizia Topoloveni de a valorifica tradiția culinară românească este apreciată atât de consumatorii din România, dornici să regăsească ori să păstreze gusturile tradiționale românești, cât și de cei din afara țării. Din 2011 și până acum, specificul culinar românesc este dus în toată lumea prin magiunul din prune Topoloveni, grație Indicației Geografice Protejate pe care o deține. Cu sprijinul Comisiei Europene, IGP-ul este extins și pentru Canada, Japonia și Vietnam, iar magiunul din prune a primit și continuă să primească din partea Uniunii Europene fonduri pentru promovarea în întreaga lume.
Până în 2022, magiunul este parte a unui program de promovare în Vietnam și Emiratele Arabe Unite. Un al doilea program european, care se va întinde până în 2023, vizează două țări europene, Grecia și România însăși. Alte state aflate pe traseul de promovare a produselor Sonimpex Topoloveni în perioada următoare sunt Japonia, Brazilia și SUA.
Despre Topoloveni
Sonimpex Topoloveni este deținătorul primului certificat de „Indicație Geografică Protejată“ (IGP) din România, obținut în 2011 de către magiunul din prune Topoloveni. Magiunul și celelalte produse ale companiei reprezintă România și tradiția ei gastronomică în Uniunea Europeană și în întreaga lume. În interiorul țării, calitatea produselor Topoloveni este recompensată prin aprecierea cumpărătorilor și, de asemenea, prin titlul de Furnizor al Casei Regale a României. Punând pe piață doar produse funcționale, obținute fără adaos de zahăr, conservanți, E-uri sau aditivi alimentari, Topoloveni și-a propus să ofere soluții pentru provocările contemporane legate de nutriție și alimentație. Alte obiective importante ale companiei sunt să promoveze tradiția românească și să susțină economia locală, achiziționând exclusiv fructe și legume românești.