În cadrul unui eveniment organizat în data de 26 aprilie a.c., Carrefour România a lansat Filiera Calităţii Carne de Mânzat, continuându-şi astfel misiunea şi angajamentul de a le oferi clienţilor produse româneşti de calitate, proaspete şi gustoase, cu gust autentic, la un preţ competitiv, prin dezvoltarea de parteneriate durabile cu micii producători locali. Domnul Petre Daea, Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, a dat curs inivitaţiei, fiind prezent la eveniment.
Filiera Calităţii Carne de Mânzat se alătură celorlalte 3 lansate de Carrefour în România, începând cu anul 2008, pentru porc, morcov şi cartofi, asigurând controlul calităţii produselor oferite, prin monitorizarea şi verificarea continuă a standardelor de calitate setate împreună cu partenerii de către o echipă de experţi. Produsele sunt disponibile în hipermarketurile Carrefour din Bucureşti, dar şi la comandă, pe platforma BRINGO.
Produsele comercializate sub umbrela Filierei Calităţii Carne de Mânzat provin de la două ferme de carne din judeţele Argeş şi Braşov, rasa Charolaise, animale care cresc liber şi sănătos pe păşuni de munte, hrănite 100% natural cu iarbă proaspătă, fân şi cereale, oferindu-i astfel cărnii un gust savuros.
Carnea este tranşată şi ambalată într-un abator specializat aflat în Râmnicu Vâlcea, iar produsele astfel obţinute sunt livrate către hipermarketurile Carrefour din Bucureşti, putând fi găsite în zona de Măcelarie-Autoservire. De asemenea, clienţii vor putea găsi produsele din Filiera Calităţii Carne de Mânzat şi pe platforma BRINGO începând cu această lună.
“Carrefour promovează produsele româneşti şi producătorii locali, dovada fiind ponderea substanţială pe care produsele autohtone o au în magazinele noastre. Spre exemplu, pe segmentul carne regăsim carne de pasăre 100% românească, carne de vită în proporţie de 90% din producţie locală şi aproximativ 60% carne de porc de la fermele din România. Prin lansarea celei de-a 4-a Filiere a Calităţii pentru carnea de mânzat Carrefour îşi continuă angajamentul de a oferi clienţilor produse româneşti proaspete şi gustoase, având garanţia calităţii prin monitorizarea atentă şi verificarea continuă a standardelor agreate cu partenerii”, spune Florin Căpăţână, Director dezvoltare durabilă şi relaţii instituţionale Carrefour.
Filiera Calităţii Carrefour aduce beneficii nu doar clienţilor, dar şi micilor producători locali, oferindu-le acestora o serie de avantaje: eliminarea problemelor de desfacere, previzionarea clară a vânzărilor, siguranţa preţurilor negociate, stabilitatea parteneriatului şi susţinerea logistică.
“Cea mai mare bucurie pentru orice fermier român este ca produsele sale să fie savurate de cât mai mulţi consumatori, iar parteneriatul cu Filiera Calităţii Carrefour este cea mai bună metodă prin care rezultatul muncii mele să ajungă pe mesele românilor. Având această susţinere mă pot concentra acum pe ce ştiu eu să fac cel mai bine: creşterea animalelor şi oferirea unui produs sănătos, gustos şi de calitate”, spune Ionuţ Piauru, producător Ferma Agricolă Vâlsăneşti, judeţul Argeş.
Carrefour susţine comunităţile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăşti, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienţii Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate şi le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piaţă de desfacere sustenabilă.
La finalul evenimentului, reporterul revistei Business Press Agricol a stat de vorbă cu reprezentanţii celor două ferme implicate în acest proiect.
Ionuţ Piuaru, administratorul Fermei Agricole Vâlsăneşti, a declarat: „Ferma noastră dezvoltă partea de carne în proiectul Filiera Calităţii Carrefour pentru Carnea de Mânzat. Este vorba de creşterea raseii de carne Charolaise, cea mai cunoscută şi răspândită în Franţa şi chiar în Europa. Am importat această rasă din Franţa, luând primul lot matcă în anul 2014. Am început cu 30 de capete şi uşor, uşor, progresiv, am reuşit să creştem, iar astăzi avem un efectiv de 80 de capete.
Acest proiect a început încă de anul trecut. Dorim să dezvoltăm împreună cu Carrefour România un produs de calitate pentru piaţa românească. Scopul nostru principal este să punem pe galantarele din magazin un produs rezultat în urma creşterii animalelor în condiţii ecologice. Animalele noastre sunt hrănite la păşune şi cu produse obţinute în cadrul fermei de pe terenurile proprii.
Mesajul meu pentru toţi crescătorii de animale este să aibă încredere în astfel de proiecte. şi pentru noi a fost greu în primii ani, însă, ulterior, printr-o uşoară dezvoltare şi implicare în acest proiect pentru creşterea rasei de carne Charolaise, orizonturile noastre s-au deschis şi lucrurile au evoluat în bine. Alianţa cu un comerciant mare cum este Carrefour este extrem de benefică, pentru că ne asigură predictibilitate privind vânzarea şi preţurile pe care le obţinem. Nu aş exagera dacă aş spune că sunt în avantajul nostru.”
Nicu Săveanu, Director de Vânzări al Grupului de firme Diana, a spus: „Compania Diana este unul dintre cei mai activi producători din industria cărnii din judeţul Vâlcea. Firma noastră are abator, secţie de tranşare, de ambalare, fabrică de preparate, fermă de vite la Mihăeşti, jud. Vâlcea, precum şi centre de colectare carne, având parteneriate cu o serie de societăţi. La fermă avem o rasă mixtă, Balţata Românească, vită autohtonă, care are un randament bun atât pentru carne, cât şi pentru lapte.
La acest proiect, Filiera Calităţii pentru Carnea de Mânzat, noi suntem veriga dintre aceste ferme şi Carrefour România. Noi facem tot ce înseamnă transport, abatorizare, tranşare, fasonare, ambalare, etichetare şi livrare la platformă. După cum aţi observat, în Europa, tendinţele se îndreaptă spre carnea de vită. Atât timp cât ei consideră carnea de vită regina cărnii în bucătărie, trebuie să înţelegem şi noi că în această zonă se va putea creşte destul de repede şi bine. Piaţa românească înregistrează o creştere a consumului de carne de vită cu 10-15% de la un an la altul.
Mesajul meu pentru toţi consumatorii este să aibă încredere în carnea roşie, pentru că este o carne sănătoasă şi gustoasă. De asemenea, îi invit pe toţi românii să deguste produsele marca Diana, pline de savoare, având o tradiţie de peste 25 de ani.”