Interviu cu Oana Iftime – Managing Partner ID Media Communication
Activați de un an pe piața antreprenoriatului privat. Cred că este important să transmitem cititorilor care este obiectivul de activitate al companiei.
După o carieră în marketing de aproape două decenii în care am învățat că o strategie de comunicare construită corect și profesionist generează rezultate de business, am luat decizia anul trecut să fac trecerea spre antreprenoriat.
În prezent sunt Managing Partner ID Media Communication, o companie pe care am fondat-o împreună cu soțul meu. Oferim partenerilor noștri servicii de marketing și comunicare și realizăm publicații personalizate.
Împreună cu echipa mea am dezvoltat parteneriate cu mai multe organizații din agricultură, educație și training, sănătate și wellbeing. Dintre serviciile pe care le oferim, aș nominaliza aici marketing management, PR & comunicare, relația cu mass media, organizare evenimente, marketing digital, marketing direct, media training, public affairs.
Vă rog să ne împărtășiți în ce măsură v-a ajutat experiența și, de ce nu, expertiza acumulată în timp?
Toată experiența pe care am acumulat-o de-a lungul timpului o pun astăzi la dispoziția partenerilor mei prin propunerile pe care le fac și modul în care comunic și lucrez cu ei. În același timp, folosesc tot ce știu pentru a-mi dezvolta propria afacere, un obiectiv pe care mi l-am setat foarte clar în momentul în care am plecat pe acest drum. Am o echipă de specialiști cu care lucrez, seniori în PR&Comunicare, creație, grafică și webdesign, jurnaliști, pe care îi implic în proiecte în funcțiile de campaniile pe care le derulez pentru clienții mei.
În cei aproape 20 de ani de activitate, am comunicat pentru companii din industrii competitive precum agricultură, pharma, instalații pentru construcții și electrocasnice. Am elaborat și implementat strategii de marketing și comunicare, am realizat audit de marketing și analize SWOT, am elaborat planuri și bugete de marketing, m-am ocupat de campanii de branding sau rebranding, am propus campanii și atras bugete de la furnizori pentru promovarea produselor și serviciilor, am lansat programe de fidelitate, am implementat proiecte sau politici care au impactat pozitiv cifra de afaceri a companiilor.
În paralel cu activitatea de marketing, am acumulat o experiență de peste 17 ani în resurse umane, în procese de transformare organizațională, programe de formare și instruire, managementul performanței, managementul prin obiective, recrutare și selecție și comunicare internă. Am coordonat și dezvoltat programe de pregătire pentru tinerii fermieri, precum și pentru angajații companiilor în care am lucrat.
Am coordonat sau m-am implicat în proiecte la nivel de companie, altele decât de marketing, precum resurse umane, IT, achiziții, vânzări, supply chain, amenajare showroom-uri și farmacii. Prin munca mea și a echipelor pe care le-am coordonat (în companiile în care am avut echipă la marketing), am contribuit la creșterea notorietății, cifrei de afaceri și profitabilității pentru companiile pentru care am lucrat.
Sunt, de asemenea, certificată în administrarea afacerilor, managementul resurselor umane și ca trainer, iar toate aceste specializări îmi oferă posibilitatea de a veni cât mai bine în întâmpinarea nevoilor partenerilor mei.
Care sunt elementele care definesc activitatea de comunicare și marketing în domeniile în care activează partenerii dumneavoastră?
Indiferent de industrie, activitatea de comunicare trebuie să fie onestă, constantă și creativă – și aici vorbim despre acea creativitate care face ca mesajul pe care îl lansezi să fie memorabil și recognoscibil, dar și care îți permite să te adaptezi rapid la schimbări. Comunicarea nu este doar despre vorbe spuse frumos, ci despre mesaje eficiente adresate publicului potrivit la momentul potrivit. Este despre flexibilitate și capacitate de adaptare, despre identificarea de oportunități.
Ca profesionist în marketing și comunicare, găsesc soluții de fiecare dată când apar schimbări, analizez, decodific și aplic sau adaptez modelele mele de lucru în funcție de context. Ambiția mea profesională, dar și personală, este să lucrez inteligent și eficient, respectând termenele din proiecte și oferind soluții partenerilor mei la un standard ridicat, care să corespundă așteptărilor lor.
Care sunt provocările dar și satisfacțiile în această activitate?
Când te afli în poziția de antreprenor, consider că nu te poți opri din a căuta idei noi pentru tine și clienții tăi. Aceasta este poate cea mai mare provocare. Este important să fii informat mereu, să consolidezi relațiile cu partenerii existenți, să identifici noi oportunități de business, să gestionezi cât mai bine situațiile dificile, să știi cum să atragi și să aloci resursele în funcție de curba de creștere pe care te afli.
Totodată, provocările clienților mei sunt și provocările mele și mă interesează ca de fiecare dată să ofer cele mai bune și eficiente soluții, dar și ceva în plus. Gândesc, analizez și îmi asum cu responsabilitate tot ce propun și recomand partenerilor mei, conștientă fiind de impactul pe care pot să-l aibă anumite acțiuni sau subiecte asupra imaginii lor, asupra echipelor și bugetelor pe care le gestionează, asupra resurselor pe care le au la dispoziție. Adică în general tot acel mix de care trebuie să ții cont atunci când faci ceva pentru clientul tău. Și desigur, mă bucur alături de partenerii mei de rezultatele obținute în proiectele pe care le derulăm împreună.
Ca antreprenor, cele mai multe satisfacții sunt legate de oamenii cu care lucrez (clienți, furnizori de servicii media sau servicii de marketing), de modul în care comunicăm, de diversitatea proiectelor în care sunt implicată împreună cu echipa mea. Încrederea partenerilor mei în recomandările pe care le fac, implicarea și energia colegilor mei, precum și bucuria de a fi un specialist recunoscut în domeniul meu îmi confirmă că am ales drumul potrivit și îmi deschid noi perspective, zi de zi.
Care sunt planurile de viitor și ce mesaj doriți să transmiteți potențialilor dumneavoastră parteneri?
Cred cu tărie în identificarea corectă a nevoilor de business și de comunicare ale fiecărei organizații, proces ce stă la baza strategiilor de marketing eficiente. Poți obține rezultate dacă te cunoști pe tine și știi ce vrei să faci, dacă știi care este propunerea de valoare pentru clienții tăi, dacă acționezi planificat și comunici corect și argumentat. Doar așa afacerea ta va crește în eficiență și reputație.
Obiectivul nostru este să fim în continuare partenerul strategic al companiilor din agribusiness și al fermierilor din România în elaborarea celei mai potrivite strategii de marketing și comunicare pentru contextul actual, ținând cont de specificul agriculturii din țara noastră.
Primul an de antreprenoriat a fost excepțional și sunt convinsă că experiența mea extinsă, cunoștințele, creativitatea și pasiunea mea și a echipei pe care o coordonez oferă valoare adăugată parteneriatelor pe care le dezvoltăm.