Mesajul Georgianei Sorescu, Marketing & PR Manager ECOFOL România
Am pătruns în agribusiness acum aproape 15 ani, în septembrie 2009, în presa agricolă. Evoluția profesională mi-a permis să văd acest domeniu din aproape toate perspectivele. Am trecut prin segmente de domeniu ca presa, semințe, utilaje, ONG-uri și îngrășăminte. Am activat, de-a lungul timpului, atât în cadrul unor companii multinaționale ca Euralis, Lebosol și, actualmente, Ecofol cât și în două organizații profesionale cu rol de reprezentare a intereselor producătorilor din agricultură, ce mi-au permis extinderea ariei de competență, Asociația Națională a Fabricanților de Nutrețuri Combinate (mai bine cunoscută după acronimul A.N.F.N.C.) și Federația Națională Pro Agro.
Mă motivează evoluția și inovația. Evoluția echipelor din care fac parte, evoluția companiei în care activez dar și mediul de lucru. Pentru mine, mediul de lucru a fost întotdeauna foarte important, colaborarea dintre membrii echipei, discuțiile constructive, concluziile stabilite împreună, planurile de “atac”. Niciodată nu m-au speriat deadline-urile, chiar consider că este nevoie de ele în permanență. Este un domeniu în care avem parte permanent de deadline-uri dar asta ajută la o bună organizare a activității. Filosofia mea de business este inovația. Am căutat să fac parte din echipele unor companii care inovează, care au ce spune, care depun eforturi substanțiale pentru a oferi clienților lor plus-valoare și pentru care cercetarea are o însemnătate. De aceea am revenit la Ecofol după concediul de maternitate, mi s-a părut că această companie chiar mai are multe lucruri de spus și de arătat.
Ca om de Marketing, ai nevoie ca produsele cu care lucrezi, pe care le promovezi, să aibă o componentă serioasă de inovație iar expertiza tehnică a echipei să poată asigura continuitatea proiectelor de marketing pe care le rulezi. De aceea, marketingul în agribusiness este mână-n mână cu tehnicul, nu doar cu vânzările, iar întotdeauna este nevoie ca cele două echipe să conlucreze. Profesioniștii din teren colaborează îndeaproape cu marketing-ul, nu pot exista unii fără alții, sau drumul fiecăruia ar fi mai anevoios.
Și managementul, în toată complexitatea lui, deține un rol foarte important în dezvoltarea unui brand awareness sănătos. Companiile din domeniu care și-au schimbat în mod recurent managementul sau cele în cadrul cărora observ mari migrații de personal, nu au fost niciodată în vizorul meu. Consider că e nevoie și de o oarecare stabilitate și perseverență pentru a atinge obiectivele pe termen lung. Marketing-ul nu poate fi gândit doar privind spre următoarele 12 luni. Evoluția în 3-5 ani trebuie să fie target-ul. Gândirea în perspectivă poate aduce mult mai multă claritate în activitate.
Activitatea din agribusiness? Supusă în permanență schimbărilor. Desigur, există o ciclicitate în acest domeniu însă, pentru că din punct de vedere meteorologic nu sunt doi ani la fel, este nevoie de multă tenacitate, maleabilitate și rapiditate în replierea pe noile nevoi, pentru a face față schimbărilor care survin, de multe ori, de la o zi la alta.
Agribusiness-ul are nevoie de minți tinere, cu perspectivă, cu spirit de echipă și dornice de evoluție. Acest domeniu nu poate stagna, nu are voie. Nu remunerația este cea mai importantă verigă într-un parcurs profesional care să aducă satisfacții pe termen lung, ci relațiile pe care le cultivi. Fetele care aspiră la o carieră lungă și frumoasă în domeniu trebuie să ia serios în considerare că relațiile de lucru pe care le creează să fie bazate pe cooperare, COMUNICARE, muncă, multă muncă și, desigur, încă puțină muncă. Știți vorba celebră, când simți că nu mai poți, sigur mai poți un pic!
Este un domeniu în care proporția bărbaților este considerabil mai mare decât cea a femeilor. Cu toate acestea, vedem zilnic multe femei de succes. De la doamnele fermier până la directoarele celor mai prestigioase companii din agribusiness-ul românesc, toate, indiferent cu ce ne ocupăm, merităm ca munca noastră să fie observată, să fie recunoscută, iar pentru asta mulțumim și redacției Cotidianul Agricol. Și voi aveți femei extraordinare care fac lucruri senzaționale, zi de zi!
Tuturor doamnelor din agribusiness-ul românesc, fiți extraordinare în continuare!