“Consumatorii au obligația morală de a folosi produse românești și de a citi eticheta!”

Interviu cu doamna Bibiana Stanciulov, director general al Sonimpex Topoloveni

Doamna Bibiana Stanciulov sunteţi una dintre cele mai puternice şi cunoscute personalităţi feminine din România. Spun puternice pentru că nu puţine au fost obstacolele peste care aţi trecut. Cât de greu a fost drumul în lumea business-ului?

Promovarea tradiției românești este o obligație care se transformă în bucurie când realizezi succesul pe care îl are o rețetă păstrată cu sfințenie de peste un secol. Din păcate obstacolele sunt create de concurența neloială permisă de autoritățile statului.

Dificil a fost datorită faptului că am fost primii producători români care au înregistrat o Indicație Geografică Protejată – Topoloveni Magiun de prune. Această confirmare a calităților unui produs ca unic, autentic, tradițional a atras interesul celor care au dorit câștig financiar fără să investească în obținerea unor produse alimentare deosebite. 

Care sunt principiile care vă caracterizează şi vă definesc activitatea?

Corectitudinea, respectul pentru partenerii de afacere și ridicarea permanentă a ștachetei calității! 

Concret, ce calităţi trebuie să deţină o femeie de afaceri? Sunt acestea atu-uri în business-ul pe care îl conduce?

Nu există calități diferite pentru femei sau bărbați. În fața legii suntem toți egali. Pentru noi, cei care lucrăm în industria alimentară ar fi obligația de a consuma ceea ce producem, ca test pentru calitate. 

Care sunt cele mai recente realizări ale companiei Sonimpex Topoloveni, raportându-ne la perioada 2020-2021? Şi care sunt cele de perspectivă?

Anul 2020 a însemnat obținerea de la Ministerul Sănătății a mențiunii de sănătate “fără zahăr adăugat“. Este o confirmare suplimentară că nu folosim zahăr adăugat sau conservanți de orice tip în procesul de obținere a magiunului din prune. 

Continuăm procesul de promovare, cu fonduri europene, în Vietnam, UAE, Grecia și pentru prima dată în România. Suntem parteneri pentru promovarea produselor românești de calitate în Japonia, America și Brazilia. 

Care este mesajul transmis consumatorilor români, privind siguranţa şi calitatea alimentară? Dar autorităţilor?

Consumatorii au obligația morală de a folosi produse românești și de a citi eticheta. Câteva secunde folosite pentru citirea etichetei pot face diferența între sănătate și maladie. 

Autoritățile le transmit că trebuie să depășească demagogia și să aplice legile specifice alimentelor.