Gama de tractoare ARION 400 de la CLAAS a trecut printr-o transformare pentru a marca introducerea standardului de emisii Stage V – un nou design, un nou model de top și echipare cu CLAAS Power Management (CPM) pentru a duce puterea modelului ARION 440 la următorul nivel. Mai mult, această gamă de modele beneficiază acum de mai multă putere hidraulică, mai multă capacitate de ridicare și o greutate brută mai mare a utilajului.
Până la 155 CP cu CPM
CLAAS a echipat tractoarele sale ARION 400 cu o serie de noi caracteristici de îmbunătățire a performanței pentru a marca introducerea standardului de emisii Stage V. Gama include acum șapte modele cu o putere maximă între 90 și 155 CP cu CPM, în conformitate cu ECE R120. Aceasta înseamnă că noul model emblematic, ARION 470, echipat cu CPM, oferă o putere maximă de până la 155 CP și un cuplu maxim de 631 Nm.
Toate modelele de la cel mai mic – ARION 410 – până la cel mai puternic – ARION 470 – sunt echipate cu motoare Fiat Powertrain cu patru cilindri de 4,5 l care încorporează cea mai recentă tehnologie cu 4 supape și turbocompresoare cu răcitor intermediar. Turbocompresoarele de la modelul ARION 430 în sus sunt, de asemenea, echipate cu o supapă de descărcare.
Sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament, conform standardului Stage V, purifică gazele de eșapament folosind o combinație eficientă de tehnologie SCRoF (Reducere catalitică selectivă pe filtru) și un convertor catalitic de oxidare diesel (DOC). Aceasta înseamnă că motoarele nu numai că rulează curat, dar sunt extrem de eficiente, având un consum redus de motorină și de AdBlue. Un rezervor de carburant cu o capacitate de 140 până la 190 l este ideal pentru zilele lungi de lucru, în timp ce rezervorul AdBlue de 17 până la 22 l necesită reumplere doar la fiecare a doua alimentare.
Toate motoarele sunt extrem de ușor de întreținut; cu un interval de 600 de ore pentru schimbul de ulei, panouri ale radiatorului care sunt înclinate spre față pentru o curățare ușoară și un filtru de aer montat frontal pentru acces facil, care necesită doar o curățare ocazională, deoarece pre-curățătorul ciclonic îndepărtează aproximativ 90% din murdăria din aerul de admisie.
Transmisie powershift eficientă
De la modelul ARION 430 în sus, cumpărătorii pot alege între două transmisii powershift cu o calitate dovedită și extrem de eficiente. QUADRISHIFT (standard pentru modelele ARION 410 și ARION 420) oferă 16 trepte de viteze de deplasare înainte și 16 trepte de deplasare înapoi, împărțite în patru intervale fiecare cu patru viteze powershift. Transmisia opțională HEXASHIFT are șase trepte de viteză powershift și 24 de trepte de deplasare înainte și înapoi. Pentru ambele variante de transmisii este disponibilă o treaptă de deplasare la viteză foarte mică: de până la 150 m/h. HEXASHIFT atinge viteza maximă de 40 km/h la 1.840 rpm.
Cu funcțiile de schimbare automată a treptelor de viteză, ambele transmisii QUADRACTIV și HEXACTIV pot fi schimbate automat printr-o preselectare fie doar a treptelor powershift (modul de deplasare pe câmp), fie a ambelor trepte powershift și a intervalelor (modul rutier), care selectează automat treapta powershift potrivită la schimbarea intervalului.
În cadrul setărilor transmisiei, există trei moduri de schimbare automată a treptelor de viteză (complet automată, modul PTO și modul manual) pe care operatorul le poate programa pentru a se potrivi lucrării efectuate. Funcția de schimbare automată a treptelor de viteză este disponibilă pentru tractoarele ARION 400 cu CLAAS INFORMATION SYSTEM (CIS). Inversorul fără ambreiaj REVERSHIFT permite schimbarea ușoară a direcției cu ajutorul manetei de pe consola volanului și opțional prin intermediul manetei multifuncționale de pe cotiera din partea dreaptă – deosebit de utilă pentru lucrările care implică utilizarea încărcătorului frontal.
În CIS, operatorul poate programa cu ușurință treptele de viteză potrivite pentru manevrele de întoarcere în timpul lucrărilor la capăt de rând sau cu încărcătorul frontal, precum și treptele de pornire pentru schimbarea manuală sau automată a treptelor de viteză, potrivită diferitelor cerințele individuale. Răspunsul inversorului poate fi, de asemenea, ajustat în nouă etape. Cu funcția de schimbare automată a treptelor de viteză pentru transmisia HEXACTIV, este posibilă și programarea vitezei tempomatului.
SMART STOP este o altă funcție utilă concepută pentru a ușura volumul de lucru. Aceasta decuplează automat transmisia atunci când frâna este acționată pentru a opri tractorul și o recuplează automat în treapta de pornire programată la eliberarea pedalei de frână.
Compact, agil și robust
Modelul ARION 400 combină beneficiile unui ampatament lung de 2,49 m (ARION 410 și ARION 420) sau de 2,53 m (ARION 430 – ARION 470) cu o lungime totală redusă. Împreună cu un unghi de bracaj față de până la 55 de grade, acest lucru asigură o manevrabilitate excepțională – asistat de o nouă tracțiune automată dependentă de unghiul de bracaj și de raportul de direcție variabil opțional. În ciuda dimensiunilor sale compacte, tractorul robust reproiectat garantează un transport sigur al implementelor atașate și stabilitate excepțională pentru lucrările care implică încărcătorul frontal. Acest fapt se datorează parțial distribuției statice a greutății de 50:50 fără balast.
Greutatea brută a tractorului a fost acum mărită la 9,0 t, permițând sarcini utile de până la 3,8 t. Noul circuit opțional Load-sensing asigură un debit hidraulic de 150 l/min, care este suficient pentru a satisface cei mai pretențioși consumatori. Chiar și la o turație de 1.600 rpm care economisește carburant, circuitul oferă un debit de 110 l/min. Astfel, sunt disponibile în total patru opțiuni de supape din două circuite hidraulice deschise care furnizează 60 și 100 l/min printr-un sistem hidraulic Load-sensing cu un debit de 110 l/min. Ambele versiuni Load-sensing oferă, de asemenea, o capacitate sporită de ridicare de 6,25 t pentru spate.
Tiranții frontali complet integrați și încărcătoarele frontale montate din fabrică sunt, de asemenea, un plus semnificativ. Ambele pot fi controlate ușor prin maneta multifuncțională, cu opțiunea de a controla încărcătorul frontal prin ELECTROPILOT (CIS sau CIS +) sau FLEXPILOT. Așadar, nu este nevoie să vă repoziționați mâna. Răspunsul ELECTROPILOT poate fi acum ajustat pentru a se potrivi operatorului. Și noul sistem automat de detectare a încărcătorului frontal elimină parțial nevoia de a comuta manual funcțiile hidraulice.
Confort în funcție de necesități
La fel ca predecesorii săi, noul ARION 400 poate fi configurat în diverse moduri pentru a se potrivi cerințelor și aplicațiilor clienților. Suspensia pe puntea față PROACTIV, suspensia mecanică în două puncte a cabinei și diversele opțiuni de scaune sunt disponibile pentru a spori și mai mult confortul operatorului. Atât tiranții frontali, cât și cei din spate, precum și încărcătoarele frontale CLAAS sunt echipate cu sistemul de amortizare a vibrațiilor.
În plus, pe lângă cabina standard cu profil înalt cu acoperiș din sticlă sau trapă transparentă, ARION 400 poate fi acum configurat cu o cabină cu acoperiș coborât sau opțional cu cabina inovatoare PANORAMIC. Aceasta din urmă oferă o vizibilitate completă și de neegalat în această clasă de tractoare, precum și o vedere nerestricționată a implementelor ridicate ale încărcătorului frontal, datorită unui parbriz fără margini de 2,41 m². Ușile cu un unghi larg de deschidere asigură faptul că operatorul poate urca și coborî din cabină ușor și în siguranță. O cabină cu 5 montanți cu geam lateral din policarbonat rezistent la rupere, concepută special pentru lucrări municipale, este disponibilă pentru unele modele. Un pachet de iluminare cu LED este disponibil opțional pentru toate variantele de cabină .
Echipamentul standard al cabinei poate fi îmbunătățit cu pachetele CIS și CIS+. Ambele pachete includ cele 14 funcții ale manetei multifuncționale din cotiera amplasată în partea dreaptă și un monitor pentru sarcini integrat în montantul A din dreapta, care în versiunea CIS+ vine cu un afișaj standard CIS de înaltă rezoluție (opțional pentru versiunea CIS). Versiunea CIS+ dispune și de circuite de comandă electrohidraulice. Sistemul de gestionare la capăt de rând CLAAS SEQUENCE MANAGEMENT (CSM) este, de asemenea, inclus în versiunea CIS+.
Sistem de ghidare montat din fabrică
Toate tractoarele din seria ARION 400, care respectă standardul Stage V, pot fi echipate din fabrică cu un sistem de direcție GPS CLAAS, care este controlat prin terminalul S7 și afișat pe ecran. Diverse semnale de corecție RTK pot fi selectate pe lângă SATCOR și OMNISTAR. Sistemul AUTO TURN efectuează complet automat manevre de întoarcere la capăt de rând, atunci când este activat de operator .
Cu terminalele ISOBUS, puteți controla și implementele compatibile ISOBUS printr-o priză ISOBUS disponibilă opțional în spate. Până la patru butoane funcționale cu liberă alocare oferă un nivel de ușurință la utilizare unic în această clasă și sunt ideale pentru utilizarea cu ISOBUS.
Și, așa cum v-ați așteptat, documentația automată asigurată de TELEMATICS este disponibilă și pentru ARION 400, care respectă standardul de emisii Stage V.
Tractoarele ARION 400, care respectă standardul de emisii Stage V, sunt disponibile pentru comandă chiar acum de la un dealer CLAAS sau online în Configuratorul de produse CLAAS
Prezentare generală ARION 400:
Despre CLAAS
CLAAS (www.claas-gruppe.com) este o afacere de familie fondată în anul 1913 şi unul dintre cei mai importanţi producători de tehnologie agricolă la nivel global. Compania, cu sediul în Harsewinkel, Germania, este lider pe piața europeană de combine de recoltat. CLAAS este lider mondial în ceea ce priveşte un alt mare grup de produse, combinele autopropulsate de recoltat furaje. Totodată, CLAAS este un nume de referinţă de top la nivel mondial în tehnologia agricolă, în domeniul tractoarelor, preselor de balotat şi al utilajelor agricole de recoltat furaje verzi. Gama noastră de produse include, de asemenea, tehnologie a informaţiei de ultimă oră în ceea ce priveşte agricultura. CLAAS are peste 11.400 de angajați la nivel mondial și a raportat o cifră de afaceri de 4,04 miliarde de euro în anul fiscal 2020.