Analiză Wines of Romania: Busuioaca de Bohotin și Fetească Neagră, cele mai căutate vinuri în mediul online

  • 1 din 3 căutări online de vinuri autohtone provine din Capitală
  • Cele mai multe căutări se fac în perioada sărbătorilor de iarnă

O analiză recentă realizată de Wines of Romania, platformă dedicată în exclusivitate promovării vinului românesc, arată că românii sunt din ce în ce mai interesați de soiurile autohtone de vin, inclusiv în mediul online. Astfel, cele mai căutate soiuri în mediul virtual sunt Busuioaca de Bohotin și Fetească Neagră, în timp ce la polul opus al clasamentului se situează soiuri mai puțin cunoscute, precum Mustoasa de Măderat și Zghihara de Huși.

Mai mult de jumătate dintre căutările online din ultimul an, din categoria de soiuri românești, sunt reprezentate de trei soiuri principale: Busuioaca de Bohotin (22%), Fetească Neagră (18%) și Fetească Regală (14%). Cele mai căutate soiuri de vin online coincid, de altfel, și cu preferințele producătorilor români în ceea ce privește suprafețele cultivate. Astfel, potrivit datelor ONVPV și analizate de Wines of Romania, în 2023 Busuioaca de Bohotin a înregistrat cea mai mare creștere a suprafeței de cultivare, de aprox. 16%, ajungând la peste 900 de hectare. Și Feteasca Neagră a crescut ușor în suprafețele cultivate, în timp ce Feteasca Regală și-a consolidat statutul de cel mai cultivat soi românesc.

„Atât Busuioacă de Bohotin, cât și Feteasca Neagră sunt soiuri de vin care cuceresc cu ușurință consumatorii. Creșterea popularității se datorează atât promovării intense, investițiilor făcute de către producători în ultimii ani, cât și faptului că vinurile din aceste soiuri sunt mai ușor disponibile, existând o varietate mai mare de sortimente, de la sec la demidulce. De exemplu, anterior, Busuioaca era regăsită mai degrabă în versiune dulce sau demidulce, dar astăzi avem și vinuri seci de o calitate foarte bună.  Accesibilitatea sporită, creșterea calității și promovarea prin educare sunt elementele cheie ale acestui succes. Un consumator informat înseamnă și un client educat.”, a declarat Marinela Ardelean, fondatoare Wines of Romania.

Topul căutărilor online este completat de Tămâioasă românească și Grasă de Cotnari, în timp ce soiuri mai puțin cunoscute precum Cadarca, Zghihara de Huși și Mustoasa de Măderat înregistrează cele mai puține căutări pe Internet.

Aceeași analiză arată și faptul că cele mai multe căutări legate de soiurile românești sunt din București, respectiv peste 30%. Următoarele județe din care provin cele mai multe căutări online pentru vinurile locale sunt Cluj, Timiș, Prahova și Iași.

Când se caută cel mai mult vinuri online

Potrivit datelor analizate, sărbătorile și mini vacanțele sunt momentele care generează cele mai mari creșteri în căutările online, intervalul dintre Crăciun și Anul Nou fiind perioada din an în care sunt căutate cele mai multe vinuri. Clasamentul este completat de Paște, mini vacanța de 1 decembrie, mini vacanța de Sf. Maria, dar și de Ziua Îndrăgostiților, sărbătorită anual pe 14 februarie.

Despre Wines of Romania

Wines of Romania este un proiect 100% privat, puternic ancorat în dezvoltarea sustenabilă a succesului local și internațional al vinului românesc. Fondată de Marinela Ardelean, expert în vin și co-organizator al festivalului RO-WINE, platforma Wines of Romania reprezintă un univers digital dedicat vinurilor autohtone, iubitorilor de vin, achizitorilor, producătorilor și investitorilor.