Business Press Agricol

Actualitate

Limagrain a demonstrat încă o dată pasiunea pentru agricultură!

noiembrie 7, 2017 by admin in Actualitate, Companii, Eveniment

LGechipa

Programul HYDRANEO – o abordare inedită pentru gestionarea secetei

În data de 2 noiembrie a.c., Limagrain România a organizat evenimentul anual al companiei, prilejuit de lansarea HYDRANEO – Tehnologia pentru gestionarea secetei la cultura de porumb. La manifestarea care a avut loc la Hotelul JW Marriott din Capitală au fost prezenţi colaboratori importanţi, distribuitori, fermieri, reprezentanţi ai presei de specialitate, dar şi invitaţi speciali ai Grupului Limagrain.

 

Deschiderea evenimentului a fost realizată de Roxana Pastuhov, Marketing Manager Limagrain România, care a mulţumit invitaţilor pentru participare şi pentru încrederea acordată.

”Profit de această ocazie pentru a mulţumi tuturor, atât fermierilor cât şi distribuitorilor pentru interesul manifestat produselor oferite de Limagrain România şi pentru încrederea acordată an de an, lucru care ne onorează şi ne obligă în acelaşi timp, ca pe viitor să vă oferim cele mai bune şi eficiente soluţii care să răspundă cu nevoilor dumneavoastră. Acest eveniment este pentru noi un bun prilej de a vă reaminti valorile care ne animă şi care stau la baza succesului pe care îl construim împreună, într-un parteneriat al performanţei”, menţionat directorul de marketing al companiei Limagrain.

În intervenţiile sale, Roxana Pastuhov a făcut şi o retrospectivă a celor mai importante programe de marketing ale companiei pentru anul 2017.

”În prima parte a anului, în perioada ianuarie – martie, în cadrul evenimentelor organizate în sală, colaboratorii Limagrain România au avut posibilitatea să participe la prezentările portofoliului de porumb şi floarea soarelui. Cu această ocazie, specialiştii noştri au evidenţiat performanţele geneticii LG, dar şi beneficiile pe care hibrizii companiei îi aduc culturilor agricole.

Tot la începutul anului am lansat şi noua platformă multimedia Lgseeds.ro, care se adaptează automat la orice dispozitiv conectat la internet, fie că este vorba de desktop, laptop, tabletă sau telefon mobil, şi permite utilizatorilor, clienţi şi parteneri, să afle informaţii despre ofertele LG, într-un mod optim şi atractiv. Site-ul oferă colaboratorilor noştri, prin accesarea paginii www.lgseeds.ro/echipa-limagrain-romania interacţionarea directă cu experţii companiei, la nivel naţional şi regional.

Anul trecut am lansat Clubul Limagrain Privilege şi am anunţat organizarea unor evenimente în mai multe regiuni din ţară. În 2017 am continuat seria manifestărilor pentru toţi membrii clubului. În acest context, timp de două zile s-a desfăşurat programul prin care fermierii au putut testa automobilele BMW puse la dispoziţie de partenerul Automobile Bavaria Group, având posibilitatea, totodată, să vadă la faţa locului rezultatele utilizării geneticii LG la culturile de grâu, rapiţă, porumb şi floarea soarelui.

Tot în această vară, compania Limagrain a organizat o excursie la Staţiunea de Cercetare şi Dezvoltare din Mondonville, Franţa, pentru a face cunoscută membrilor clubului performanţa geneticii LG la cultura de floarea soarelui. În cadrul acestor întâlniri, fermierii au posibilitatea de împărtăşi experienţele din domeniul agricol, vizând astfel punerea în practică a celor mai bune soluţii pentru îmbunătăţirea activităţii lor”, a precizat Roxana Pastuhov.

 

În continuarea evenimentului, Emmanuel Berthe, General Manager Limagrain pentru Sud-Estul Europei, a vorbit despre poziţia ocupată de companie la nivel european şi mondial.

„Limagrain este, în primul rând, un grup internaţional care a fost înfiinţat pe structura unei cooperative în Franţa. Poziţionată pe locul 3 în Europa şi pe 5 la nivel mondial în clasamentul companiilor producătoare de seminţe, Limagrain activează astăzi pe 4 continente, cu filiale directe în 55 de ţări, cu 10.000 de angajaţi, din care 60% în Europa şi are o cifră de afaceri globală de peste 2,5 miliarde Euro.

În Europa, Limagrain deţine locul 2 la porumb siloz şi locul 3 la porumb boabe şi floarea-soarelui. Obiectivul nostru, în Ro­mâ­nia, este să venim cu soluţii durabile, inovatoare, pentru fermieri. Observăm o creştere a populaţiei, iar această globalizare impune o cerinţă mai mare de alimente. De aceea, noi, împreună cu fermierii, trebuie să producem în anul 2050 de două ori mai mult decât în prezent. Fiecare an reprezintă o nouă provocare pentru echipa Limagrain. Păstrând tradiţia, împreună cu partenerii noştri de în­cre­dere, fermierii, am reuşit să creăm repere şi diversitate.

În această seară, echipa Limagrain, care crede în inovaţie, vă promite dumneavoastră, colaboratorilor fermieri, că vă va înlesni accesul la progres prin respectarea diversităţii agricole şi prin programe tehnice care să vă îmbunătăţească performanţele agricole. Toate aceste aspecte au un ţel comun, acela de a atinge toate obiectivele unui parteneriat benefic ambelor părţi, contribuind împreună la dezvoltarea unei agriculturi sustenabile”, a subliniat Emmanuel Berthe.

La rândul său, Frederic Arboucalot, Director general adjunct Limagrain Europa, a evidenţiat importanţa activităţii de cercetare în atingerea performanţelor în agricultura modernă.

”Limagrain este o companie internaţională care s-a dezvoltat activ în ultimii ani la nivel mondial, având ca obiectiv principal îmbunătăţirea poziţiei de lider în piaţă. Pe fondul unei creşteri globale a consumului de alimente, Limagrain investeşte permanent în cercetare pentru a dezvolta hibrizi şi soiuri noi.

În prezent, compania deţine una din cele mai puternice reţele de cercetare din Europa, având 120 de centre și puncte de cercetare răspândite în întreaga lume. Însă, pe lângă aceste cifre cu care ne mândrim, cel mai important element care ne diferenţiază de majoritatea companiilor de profil este componenta de cercetare şi inovaţie, în care Limagrain investeşte anual 14,6% din cifra de afaceri generată de segmentul seminţe, adică 241 milioane de euro, alocaţi pentru activitatea de cercetare-dezvoltare. Obiectivele activităţii de cercetare şi inovaţie se concentrează pe trei direcţii majore: producătorul agricol, industrie şi consumatorul final. De aceea, spunem că misiunea noastră este inovaţia. Credem în accesul la progres şi credem că succesul durabil în agricultură nu poate exista fără inovaţie”, a declarat Frederic Arboucalot.

Evenimentul a continuat cu prezentarea echipei de vânzări, dar şi cu detalierea noului portofoliul comercial aflat în catalogul de produse 2018.

Prezentarea hibrizilor de floarea soarelui a fost făcută de directorul comercial Marcel Sirghiac, care a vorbit participanţilor despre importanţa acestei culturi şi despre noutăţile din portofoliul Limagrain.

Uzina de producţie din Franţa este una dintre cele mai mari din lume, iar succesul mărcii LG se datorează procesului nostru continuu de cercetare, prin care urmărim să creăm hibrizi care să răspundă cerinţelor agriculturii. Suntem creatori de profit, deci, punem inovaţia în slujba creării de hibrizi adaptaţi pedoclimatic, cu o mai bună performanţă agronomică şi cu o capacitate mai bună de autoprotecţie împotriva bolilor şi dăunătorilor. Avem în portofoliu hibrizi de floarea soarelui LG – inovaţia Limagrain SUNEO, hibrizi adaptaţi sistemului Clearfield Plus, dar şi hibrizi HO de tip High Oleic. Trebuie să precizez că rentabilizarea culturii de floarea soarelui este obiectivul principal al Limagrain“, a subliniat Marcel Sirghiac.

La cultura de floarea soarelui au fost evidenţiati hibrizii: LG 55.55 CLP, noul LG 54.61 CLP, LG 56.71 CLP, LG 50.635 CLP, LG 54.92 HO CL, LG 54.63 CL, LG 55.42 CL, LG 56.61 CL, LG 56.63 CL, LG 59.580 SX, LG 50.505 şi LG 56.65 M.

 

Prezentarea hibrizilor de porumb din portofoliu a fost făcută de Adelin Damian, director de produs Limagrain.

“Porumbul reprezintă cu latura cu cea mai mare suprafaţă cultivată din lume. În acest context, compania Limagrain pune mare accent pe sămânţa de porumb de cea mai bună calitate, având în portofoliu hibrizi care acoperă toate grupele de maturitate ce se cultivă în România. De altfel, toţi hibrizii din portofoliul nostru comercial au fost testaţi în condiţiile din ţara noastră, în diferite areale de cultură, pe o perioadă de cel puţin trei ani, tocmai pentru a le certifica calitatea”, a spus Adelin Damian.

Dintre hibrizii de porumb din portofoliu au fost nominalizaţi: LG 32.58, LG 23.06, LG 30.315, LG 33.50, LG 30.360, LG 30.369-Limanova, LG 30.389, noul LG 30.452, LG 30.500 şi LG34.90.

 

Punctul de maxim interes al evenimentului a fost lansarea programului HYDRANEO, UNIC ÎN PIAŢA DE AGRIBUSINESS DIN ROMÂNIA. Astfel, invitaţii au avut ocazia să descopere cea mai inovatoare soluție de management al secetei, sub denumirea HYDRANEO. Noul program are o abordare care vizează analiza factorilor agricoli – tipul de sol, fertilizarea, rotația culturilor, bunele practice agricole etc. Toate acestea, îmbinate cu datele meteorologice, pot ajuta fermierul în a lua cea mai bună decizie pentru creșterea performanței.

Prin acest program, Limagrain a devenit noua referință în gestionarea secetei, datorită unei abordări diferite, globale, eficiente și demne de încredere față de producătorii de porumb. Participanţii la eveniment au putut descoperi cum noile strategii de cercetare Limagrain permit evaluarea performanței geneticii în cadrul unui set complet de factori de mediu. Aceste programe de cercetare de ultimă generație au dezvoltat grupuri de hibrizi de porumb adaptați îngrijorărilor fermierilor români, una din cele mai cunoscute fiind SECETA. Astfel a fost creat noul program, sub denumirea de HYDRANEO. Seara evenimentului a fost completată cu premiile de excelenţă acordate celor mai fideli şi norocoşi colaboratori fermieri.

Reprezentantul Business Press Agricol a stat de vorbă cu fermierii prezenţi la eveniment, iar concluzia a fost unanimă. Alegerea mărcii LG este mai mult decât o simplă achiziție, reprezintă de fapt încredea într-o companie care este animată de pasiunea pentru agricultură.

 

Ovidiu Siteavu, fermier din localitatea Florica, jud. Teleorman, ne-a declarat: „Administrez 980 de hectare de teren, pe care le cultiv cu grâu 50%, rapiţă 30%, iar restul cu porumb. Pot să spun că fac această meserie din pasiune şi am deja 20 de ani de când activez în agricultură, timp în care am căpătat experienţă. Dar, întotdeauna mai este ceva de învăţat, motiv pentru care particip la astfel de evenimente, unde venim în contact cu ultimele noutăţi şi tehnologii din domeniu.

Colaborez cu compania Limagrain de foarte mult timp. De 5 ani, pe o suprafaţă de 500 de hectare cultiv soiul de grâu Avenue, care are o calitate de excepţie, atât pentru rezistenţa la boli, cât şi din punct de vedere al productivităţii. Am obţinut 8-9 t/ha şi sunt foarte mulţumit de acest soi de grâu. Îl recomand cu încredere colegilor fermieri care doresc să facă performanţă. În ferma mea, anul acesta, am obţinut o producţie de 4,2 t/ha la rapita, iar la porumb, având precipitaţii la timp, media a fost de 10 t/ha.

Evenimentul de astăzi a fost foarte bine organizat. Prin intermediul revistei dumneavoastră, doresc să transmit felicitări întregii echipe Limagrain şi mult succes în continuare!”

 

Marian Pană, consultant tehnic al firmei Agropest Seed din Alexandria, ne-a spus: „Firma noastră se ocupă cu distribuţia de inputuri, seminţe, pesticide şi îngrăşăminte chimice, iar pe lângă aceste produse oferă fermierilor şi consultanţa de care au nevoie. În general găsim soluţii care să fie avantajoase atât din punct de vedere economic, dar şi pentru a produce performanţă.

De la compania Limagrain am distribuit anul acesta seminţe de floarea soarelui, iar în topul vânzărilor a fost hibridul LG 56.63 CL, pe baza de Pulsar. De asmenea, am mai vândut mazăre, porumb, dar şi hibrizi de rapiţă, precum Artoga şi Astronom, iar pe partea de cereale soiul de grâu Avenue, care este cel mai timpuriu grâu din ţară.

La evenimentul de azi am venit cu mare drag, pentru că întotdeauna când spui Limagrain spui genetică, dar şi ameliorarea hibrizilor în ceea ce priveşte rezistenţa la secetă şi arşiţă, fenomene tot mai întalnite în ţara noastră. De notat şi investiţiile pe care le face companie în cercetare pentru a crea hibrizi cu rezistenţă la boli şi dăunători. Produsele Limagrain sunt foarte apreciate de fermieri, ca de altfel şi consultanţa oferită de echipa de vânzări a companiei.

Mesajul meu pentru toţi fermierii este să aibă încredere în produsele Limagrain. Le doresc tuturor un an cât mai bun, cu recolte bogate!”