Tractoarele Deutz-Fahr Seria 6 Power Shift, RC Shift şi TTV

Agricultura presupune activități foarte diverse. Fiecare fermă are strategia sa proprie de succes. Unii fermieri aleg cultura mare și mărirea dimensiunii fermei, alții aleg specializarea în zootehnie sau în cultivarea unor anumite culturi speciale sau de nişă.

Tractoarele din seria 6 sunt capabile să acopere toate aceste aplicații. Ele se produc cu două tipuri de motorizări, în 4 și în 6 cilindri. La cele în 6 cilindri sunt 6 modele produse la noua fabrica Deutz-Fahr din Lauingen, Germania, cu puteri nominale de la 149 la 201 CP și puteri maxime de la 156 la 226 CP.

TRANSMISII

Seria 6 de tractoare Deutz-Fahr este disponibilă cu trei opțiuni de transmisii, dând fermierului ocazia să poată alege transmisia dorită în funcție de aplicație.

Cea mai simpla este transmisia manuala PowerShift, cu 5 game mecanice și 6 trepte powershift înainte și 3 înapoi, total 30 viteze înainte și 15 înapoi (cu creeper 54+27), cu viteza maximă de 40 sau 50 km/h (în funcție de legislația din fiecare țară), toate la turații reduse ale motorului, deci cu consumuri mai mici de carburant.

O altă opțiune este transmisia complet automata RC Shift, cu 5 game robotizate plus 6 trepte PowerShift înainte și 3 inapoi, care asigură viteze și cuplu mari. Aceasta asigură confortul și eficiența unei transmisii cu variație continuă cu o transmisie PowerShift, deci la preț de PowerShift.

Transmisia RC Shift asigură schimbarea foarte confortabilă, eficientă și complet automată a vitezelor. Pot fi selectate trei moduri de lucru:

  • Manual: utilizatorul selectează gama și vitezele PowerShift
  • Semiautomat: utilizatorul selectează gama și sistemul selectează automat vitezele PowerShift. Acest mod de lucru se pretează foarte bine pentru operațiile de transport.
  • Complet automat: sistemul selectează automat atât gamele cât și vitezele PowerShift (operații de transport).

Pentru a asigura consum eficient de combustibil în timpul transportului, sunt disponibile viteze maxime de 40/50 km/h, în funcție de legislația din fiecare țară, 40/50 eco și 40/50 super eco, ajungând la viteza maxima la turații reduse ale motorului de puțin peste 1.400 rotații/minut, selectarea treptei corespunzatoare pentru fiecare aplicație fiind o caracteristică standard. Managementul electronic al motorului și transmisiei asigură performanțe precise și funcționare îmbunătățită.

Cea de a treia opțiune este transmisia TTV, foarte eficientă și extrem de confortabilă, o transmisie cu variație continuă, fără trepte de la 0 la 50 km/h cu control electronic. Aceasta asigură confort maxim ca urmare a unei transmisii foarte adaptabile, care are, de asemenea, cele trei moduri de lucru.

Este un sistem eficient și fiabil, capabil să varieze continuu viteza tractorului, optimizând puterea motorului în funcție de sarcina, fără nevoia măririi consumului de combustibil. Aceste principii de operare permit transmisiei TTV să asigure viteza cerută, conducere lină, fără șocuri și avantaje legate de confortul în mers, atât în lucru cât și în transport.

Toate cele trei transmisii sunt ușor de operat, simplu de programat și ușor de urmărit cu ajutorul monitoarelor de la bord. Fiecare din ele oferă eficiență excelentă și precizie ridicată.

Ceea ce este unic la seria 6 de tractoare DeutzFahr este că poți alege nivelul tehnologic al transmisiei pe care îl dorești.

 

CABINA

În general, cu cât confortul de conducere și de operare este mai mare, cu atât este mai relaxantă munca operatorului și rezultatele sunt mai bune. De aceea, cabinele au fost realizate pentru a oferi confort maxim operatorului, putându-se alege mai multe opțiuni de tehnologii, echipamente, dotări, în funcție de aplicațiile la care este folosit tractorul, de nevoile operatorului și, bineînțeles, de factorul economic. Se poate alege o cabină cu schimbare manuală a vitezelor sau cu cel mai avansat joystick de comandă, sau cu una din cele două variante de acoperiș, cu sau fără trapă, în funcție de dorințele personale. Comenzile sunt codificate cu culori, sunt intuitive, de la comenzi manuale până la complet automate, sunt plasate la îndemână operatorului, ușurând munca operatorului. Sistemul de aer condiționat cu reglare manuală sau automată, cu un număr generos de guri de aerisire, garantează o distribuție uniformă a aerului și optimizare a temperaturii interioare.

Totodată, seria 6 de tractoare Deutz Fahr poate îndeplini cu succes cerințele crescânde privind impactul redus asupra mediului și în același timp să lucreze cu putere și eficiență maxime.

 

MOTORUL

Tractoarele Deutz Fahr din seria 6 sunt echipate cu motoare complet reproiectate, urmărind reducerea impactului asupra mediului și creșterea eficacității costurilor. Motoarele Deutz 6.1 Tier 5 sunt mai receptive la parametrii de intrare, oferind o mare rezervă de cuplu și consum mai redus de combustibil și de AdBlue. Pentru reducerea noxelor se folosește sistemul de reducere catalitică selectivă SCR pentru tratarea gazelor de evacuare și un filtru pasiv de particule DPF. Filtrul DPF oferă trei avantaje comparativ cu filtrele active, uzuale: fără injecție de motorină direct în filtru, mai puțină caldură generată în jurul său și un mod eficient de încălzire pentru a simplifica procesul de regenerare. Aceasta economisește combustibil și bani, în timp ce se respectă standardele internaționale privind emisiile.

Motoarele Deutz 6.1 Tier 5 înglobează cele mai moderne tehnologii și sunt realizate în Germania, ceea ce este sinonim cu cele mai înalte niveluri de fiabilitate și eficiență.

Curbele de putere și cuplul la motorul modelului DF 6215, cel mai mare din serie, ne arată că motorul are o putere aproape constantă, peste 200 CP, cu maxim de 226 CP, pe un interval de 500 rpm, de la 1600 la 2100 rpm și un cuplu maxim constant pe un interval de 800 rpm, de la 1100 la 1900 rpm, cu alte cuvinte putere și cuplu aproape constante în toată zona de turații de lucru ale motorului.

Sistemul de răcire recent reproiectat, ca și cabina, în colaborare cu compania italiană Giugiaro Design, cunoscută ca proiectantă a unor modele renumite în industria de automobile (Lamborghini), îmbunătățește substanțial eficiența motorului prin capacitatea mărită de radiație a căldurii. Toate radiatoarele și toate conexiunile sunt realizate din aluminiu pentru o mai bună capacitate de disipare a căldurii. Sistemul exclusiv de rabatere a radiatoarelor permite deschiderea completă a pachetului de răcire, pentru o întreținere mai rapidă și mai ușoară. Deasupra radiatoarelor se află prefiltrul de aer, unde aerul intră în zona de precurățare care constă dintr-o serie de tuburi în spirală. Acestea forțează praful și resturile spre exteriorul carcasei, de unde se extrag particulele grele de praf înainte de a intra în sistemul principal de filtrare.

Când este închis, sistemul este foarte compact, intrând sub o capotă îngustă și joasă, care asigură o vizibilitate optimă în față și la punctele de cuplare. Forma este concepută să corespundă funcției și ambele să satisfacă nevoile fermierului.

Sistemele de agricultură de precizie cu care pot fi dotate aceste tractoare asigură acuratețea maximă de care fermierul are nevoie. Seria 6 poate fi echipată din fabrică cu tehnologia cea mai avansată de “precision farming”. Toate funcțiile pot fi integrate într-o singură interfață, de la reglarea sau urmărirea parametrilor tractorului, la controlul funcțiilor utilajului prin sistemul ISOBUS, ghidare automată, sisteme de control și de management a datelor, controlul secțiunilor și aplicarea normelor variabile de semințe, îngrășăminte și erbicide, permițând reducerea poluării, evitarea suprapunerilor și economie de pesticide și semințe.

Seria 6 de tractoare Deutz-Fahr oferă soluția optimă pentru fiecare tip de afacere, pentru orice fermă, pentru orice tip de lucrări agricole, pentru orice solicitare și orice buget. Sunt tractoare multifuncționale, eficiente, cu aplicații tot timpul anului.

Florin NEACȘU, NHR Agropartners